Сб. Окт 5th, 2024

Практично кожне дорожнє покриття складається з бетонної суміші. Все це завдяки високим показникам в міцності цементу. Але суміш, яка використовується для створення дорожнього покриття, повинна мати досконалі показники не тільки в міцності, адже в подальшому автомагістралях належить витримати не тільки великі навантаження, але і різкі перепади температури, зміна вологості і багато іншого.

У цій статті ви дізнаєтеся про:

  • Класифікаціях бетону;
  • Складі дорожнього бетону;
  • Вимоги до якості;
  • Маркування дорожніх бетонів;
  • Сферах застосування та багато іншого.

КЛАСИФІКАЦІЇ БЕТОНУ

Залежно від подальшого застосування, бетон можна розділити на кілька категорій:

  • Одношарові покриття-використовуються для заливки зовнішнього шару в двошарових або багатошарових молодіжних покриттях. Співвідношення бетону і води менше 1: 2;
  • Нижній шар-в двошарових покриттях використовується відносно бетону і води 3: 5;
  • Нижній шар-в капітальних дорогах не використовуються точні пропорції бетону і води.

СКЛАД ДОРОЖНІХ БЕТОНІВ

Заміс бетону для будівництва доріг не сильно відрізняється за складом від звичайного, це все той же щебінь, пісок, вода, в’яжуча речовина і добавки. Основні відмінності звичайного бетону від автомагістрального полягає в добавках і пропорціях, завдяки яким вийде вдосконалити ті чи інші характеристики. Дорожні бетони відносяться до категорії важких, їх середня щільність 1800-2500 кг/м3.

При замісі представленого бетону необхідно використовувати в’яжучу речовину, найчастіше використовується Гідрофобний або пластифікований портландцемент. Згідно ГОСТу, такого матеріалу повинно міститися 10% від загальної маси суміші.

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ЯКОСТІ АВТОБЕТОНУ

Як раніше говорилося, для того, щоб створити якісну дорогу, необхідно, щоб цементна суміш мала високі показники. Як мінімум, маркування бетону не повинна бути нижче М300 або М400. Морозостійкість суміші повинна мати показник F100, а якщо необхідно побудувати автомагістраль, то даний показник повинен бути не менше F150. Різновиди щебеню не впливають в даному випадку на якість матеріалу, головне пам’ятати, що для одношарових покриттів використовується щебінь фракції 40 міліметрів, а для багатошарових виробів 20 міліметрів. Різновид піску також не принесе шкоди якості бетону, але рекомендується використовувати типи, що мають невеликий або середній розмір. Добавки використовуються в замісі варто додавати в пропорції не більше 60 грам на кілограм цементу.

МАРКИ АВТОБЕТОНУ

При виборі дорожнього бетону, варто звернути увагу на міцність бетону при стисненні (даний показник позначається символом «в», цифри стоять після, показують максимальну міцність). У будівництв дорожніх покриттів найчастіше можна зустріти марки М15 і м20. При створенні плит, які в подальшому будуть використовуватися в спорудженні злітної смуги, використовується марка М300, такий матеріал має переваги в водостійкості, морозостійкості, міцності і багатьох інших показниках.

СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ДОРОЖНІХ БЕТОНІВ

Зустріти дорожній бетон можна в таких виробах як: автомагістралі, Тротуари, злітні смуги, міські дороги, аеродроми, під’їзні шляхи та інші промислові вироби.

ПІДСУМОК

Дорожній бетон має високі показники, через що його вартість значно збільшується. У побутових цілях, його використання не рекомендується.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *