Чт. Дек 5th, 2024

Покриття з асфальту вважається одним з найбільш популярних і довговічних. Це відмінний метод, щоб полагодити дорогу або виконати новий дорожній пласт. Технологія виконання даного процесу буває двох типів-Ручна і з застосуванням будівельної спеціальної техніки. Якщо обсяг робіт не дуже великий, то краще використання першого варіанту.

В якості підстави для бетонного асфальту використовують щебеневу суміш. Однак це не обов’язково, подібну суміш можна замінити на бетонну основу. Асфальт такого типу характеризується одними з найвищих показників по міцності, довговічності, здатності протистояти впливу атмосферних явищ. Укладання подібного покриття є останнім пунктом виробничого процесу по лагодженню трас і доріг.

Перш ніж приступити до основного процесу, варто провести організаційні та попередні роботи. До них же відноситься облаштування місця роботи і стабілізація грунту.

Технічні вимоги

Технологічний процес з укладання асфальту оборонного покриття-не така проста справа, як може здатися на перший погляд. Такі роботи вимагають навичок, досвіду та знань. Перш, ніж приступати до виконання укладання або ремонту дорожнього покриття, потрібно вивчити необхідні керівництва, документи, інструкції, гости. Далі наводяться лише основні гости:

  • ГОСТ 7473-85. В даному документі описані необхідні і правила, вимоги і технічні нюанси. Саме від цих нормативів необхідно відштовхуватися під час виготовлення бетонних розчинів.
  • ГОСТ 9128-97. В даному документі наведені вимоги до різних видів бетонних розчинів, що використовуються для автомобільних доріг і аеродромів.
  • ГОСТ 28013-89. В даному документі наведені вимоги по виробництву асфальтобетонних розчинів.
  • ГОСТ 30412-96. В даному документі наводиться опис способів і матеріалів для точного вимірювання кутів нахилу і нерівностей для доріг загального користування і аеродромних.
  • ГОСТ 30413-96. Цей документ написаний безпосередньо для доріг загального користування, в ньому прописаний спосіб знаходження показника зчеплення коліс машин з дорожнім покриттям.

Однак потрібно вивчити не тільки вищеназвані керівництва, але звернути увагу на стандартизацію РЕВ. У ній вказані загальні вимоги і параметри доріг загального користування. Якщо ж не дотримуватися вимог, які прописані в документації, то це загрожує тим, що змонтовані покриття скоро покриється тріщинами, а на поверхні з’являться нерівності.

Матеріали для покриття

Укладка асфальта на бетонное основание: порядок, уплотнение и уход

Укладання асфальтного покриття на щебеневу подушку.

Складно переоцінити значення матеріалів. Адже саме від їх вибору залежить в першу чергу економічна сторона технологічного процесу. Важливо знати, що далеко не завжди розумно економити на матеріалах.

Ринок пропонує покупцям величезний асортимент. Зараз легко можна придбати розчин, який зможе добре зміцнити грунт, що позначиться на показниках довговічності, міцності. Споживач зможе більш довгий час експлуатувати дорожнє покриття. Завдяки спеціальному складу, розчин склеює між собою частинки грунту, а це робить грунт міцним і схожим на камінь.

Перш ніж залити бетонний розчин на грунт, важливо провести деякі попередні маніпуляції:

  • З верхнього шару грунту необхідно усунути рослини, а грунт-утрамбувати за допомогою катка. Краще використовувати каток, вага якого не менше 1,5 тонни. Поверхня грунту повинна бути гранично гладкою, допустима максимальна похибка кута ухилу не більше 3 сантиметрів на кожні три метри.
  • Рекомендується обробити грунт за допомогою спеціалізованих розчинів для стерилізації, це необхідно, щоб запобігти проростання трави, бур’янів і квітів.
  • Перш ніж покласти бетонний розчин, обов’язково необхідно попередньо виконати укладання дренажного пласта. Дренажний шар кладеться з щебеню і кар’єрного піску, важливо, щоб таких шарів було кілька і ширина кожного з них не була менше 10 сантиметрів. Щебеневий дренаж необхідно ретельно втоптати. Щоб усадка вийшла краще, рекомендують поливати підставу водою. Необхідно, щоб пісок утрамбувався не менше ніж на 90%.

Порядок укладання та ущільнення

Укладка асфальта на бетонное основание: порядок, уплотнение и уход

Пристрій асфальту на бетонній основі.

Технологічний процес, пов’язаний з укладанням асфальтом дорожнього покриття, важливо проводити згідно інструкцій. Як тільки бетонний розчин привезений або виготовлений, необхідно відразу починати виконання покриття і бажано покласти все відразу. Зволікання не допустимо, дана вимога є одним з основних у всіх ГОСТах.

Якщо робота має бути великого обсягу, наприклад, облаштування доріг загального користування, то бажано використання спеціальної монтажної техніки – автоукладчики і катки. Однак якщо робота має бути невелика, наприклад облаштування тротуару, то можна обійтися швабрами і лопатами. До того ж, далеко не завжди є можливість ущільнити покриття катком навіть невеликого розміру. У такій ситуації кращим рішенням буде застосування вібраційних плит.

Якщо роботи планується виконувати на особистому подвір’ї або дачі, то швидше за все ви не будете використовувати Послуги спеціальних проектувальників. Однак це не означає, що ви не повинні дотримуватися певних норм показників ширини покриття. Залежно від типу покриття, даний показник різниться:

  • для доріжок в саду ширина шару повинна бути приблизно 4 сантиметри;
  • для під’їзних доріжок ширина повинна бути не менше 5 сантиметрів.

Якість монтажу підстав і бетону залежить від правильності виконання технологічних процесів. Важливо, щоб основа була зроблена вчасно і була ретельно утрамбована. Ущільнення може бути виконано за кількома технологіями-за допомогою вібрації, за допомогою катка і за допомогою ручного ущільнення. Спеціалізована техніка також може відрізнятися. Це може бути:

  • автоматизований каток;
  • ручний каток;
  • вібраційний каток;
  • вібраційна плита.

Згідно з вимогами, прописаним в гості 9128-2009, температурний режим укладання бетонної суміші не повинен бути менше 100С. подібна температура забезпечує краще ущільнення формованого покриття. Адже чим нижче температура в бетонному розчині, тим важче його ущільнювати, і як наслідок, знадобиться більш довга робота катком. Щоб попередити прилипання суміші на вібраційну плиту або іншу техніку, попередньо необхідно полити їх водою.

Щоб поверхня покриття вийшла однаково гладкою, необхідно уважно стежити за числом проходів ковзанки. Це число має бути однаковим. А щоб покриття бетону не пошкоджувалося, каток не повинен здійснювати реверсних рухів. Якщо етапи технологічного процесу робити уважно, то асфальтувати дорожнє покриття буде абсолютно не складно.

Догляд за покриттям з асфальтобетону

Укладка асфальта на бетонное основание: порядок, уплотнение и уход

Закладення бітумом пошкодженого асфальту.

Якщо ви хочете, щоб готове дорожнє покриття мало довгий термін експлуатації і не довелося заново все бетонувати, то доведеться слідувати деяким рекомендаціям по догляду.

Не можна, щоб на новому асфальті їздила важка техніка або автомобілі. Категорично не допускається на ньому рух гусеничної технікою. Через своїх властивостей, дане покриття занадто м’яке для такого транспорту, а траки і зовсім залишать пошкодження на поверхні. Надалі ці вм’ятини будуть провокувати руйнування і асфальту доведеться проводити ремонт чи асфальтувати знову.

Особливо ця заборона актуальна при високій температурі навколишнього середовища. Відбувається це через, того, що в жарку пору асфальт ще більше розм’якшується і набагато сильніше схильний до негативного впливу техніки. Якщо на поверхні виявлені дефекти, тріщини або інші пошкодження, їх слід якомога швидше закрити, щоб запобігти подальшим руйнування дорожнього покриття.

Укладання асфальтобетону на Старий бетон або асфальт

Підставою зі старого асфальту також можна скористатися. Такий варіант допустимо замість формування нового підстави з додатковими фінансовими витратами. Спочатку необхідно ретельно прочистити старе дорожнє полотно від всілякої бруду і осколків асфальту. Щоб приступити до наступного етапу технологічного процесу, важливо щоб основа була максимально вичищена. Якщо покриття має тріщини, їх потрібно почистити, трохи поглибити і розширити.

Після цього необхідно взяти бітумний матеріал і добре його розігріти. Коли бітум досить нагрівся, можна приступати до подальших робіт. По периметру дорожнього полотна розливається бітумний матеріал і ретельно розмазується за допомогою спеціального движка. В результаті повинна вийде смуга шириною в півметра, проте важливо щоб межі були добре промазані бітумним матеріалом. Такі смуги необхідно зробити по всій площі дорожнього покриття. Після даного етапу, робота триває, як при стандартній укладанні асфальтобетону.

Укладення

Багато в чому технологічний процес залежить від обсягу робіт і місця проведення. Якщо монтаж покриття з асфальтобетону відбувається на особистій ділянці, то навряд чи вам необхідний дорогий матеріал.

Як вже говорилося, і економити на них не варто. Від вибору безпосередньо залежить термін експлуатації і характеристики отриманого полотна. Також вплив надає якість виробленого ущільнення підстави.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *