Чт. Ноя 21st, 2024

Зміст

Асфальтобетонне покриття — відповідний будматеріал для доріг. Його технічна характеристика дозволяє забезпечити гладкість і потрібну шорсткість поверхні за допомогою вирівнюючого асфальтоукладальника. Ще однією перевагою асфальтобетонної суміші є можливість використання дорожнього полотна відразу після укладання. У свою чергу, цементобетон набуває необхідну структуру тільки через двадцять вісім днів. Крім того, теплі асфальтобетонні суміші розподіляються рівномірним вирівнюючим шаром. Такі поверхні легко ремонтувати, мити, на них довго тримається фарба.

Визначення

Асфальтобетон-будівельний матеріал, до складу якого входить бітум, будівельний пісок, гравій, іноді спеціальний порошок з мінералами. Інгредієнти піщаних сумішей перемішують в необхідних пропорціях при певній температурі. Асфальтобетонну суміш виготовляють відповідно до Державного стандарту.

Застосування

Щільні пористі Будматеріали застосовують при укладанні шарів дорожнього полотна, злітно-посадкових смуг, майданчиків та інших поверхонь. Для цього фахівці використовують Суміші асфальтобетонні дорожні, аеродромні та асфальтобетон.

Вид

Розчини класифікують, згідно з кількома параметрами. Класифікація залежить від особливостей компонентів, що містяться в асфальтобетонних сумішах. Розрізняють чотири типи розчинів. Класифікація асфальтобетонних сумішей виглядає так:

  1. За наявністю мінеральної складової. Розчини класифікують залежно від того, який тип складової використовується при виготовленні. Існують різні типи компонентів, що входять в склад асфальтобетонної суміші. Наприклад, для типу а характерно п’ятдесятивідсотковий вміст щебеню в розчині.
  2. За розміром мінеральних зерен склади бувають трьох типів: піщана (зерна для піщаної суміші повинні бути менше п’яти міліметрів), грубозерниста (зерна менше сорока міліметрів) і дрібнозерниста асфальтобетонна суміш (зерна розміром менше двадцяти міліметрів).
  3. Залежно від використовуваного будматеріалу, суміш буває піщана, гравійна і щебенева.
  4. Температура також впливає на ТЕХНІЧНІ характеристики розчинів. Класифікація проводиться згідно температурі, яка зафіксована в той час, коли відбувалася укладання суміші. Розрізняють два різновиди: гарячі асфальтобетонні суміші і теплі асфальтобетонні суміші. Зокрема, при розподілі холодна асфальтобетонна суміш повинна мати температуру близько 5°C, Гаряча – не нижче 120°C.

Марки розчинів

Асфальтобетонная смесь: виды, марки, состав и особенности

На ринку будівельних матеріалів представлені дві марки. Перша марка передбачає використання щебеню 1000-1200. Для другої марки-застосовують щебінку 800-1000. Перед тим як скористатися тією чи іншою сумішшю, необхідно визначити її марку. Гарячі склади, які укладаються при певній температурі, мають наступне маркування (i):

  • розчин марка;
  • високощільні; i;
  • щільний;
  • А; i, ii;
  • Б, В; i, ii, iii;
  • Г, д. ii, iii;
  • пористі i, ii.

Органомінеральні склади

Крім перерахованих вище класифікацій, існують Органомінеральні розчини. Їх виготовляють за рахунок змішування бітуму і вапняку. Застосування щільних складів полягає в ремонті асфальтобетонного дорожнього полотна.

Вимоги до сумішей

Відповідно до Державного стандарту, вміст зерен пластинчастої форми в гравії, щебінці не повинно перевищувати наступні значення:

  • п’ятнадцять відсотків — для високощільних складів і розчинів » а»;
  • двадцять п’ять відсотків — для матеріалів Б і Бх;
  • тридцять п’ять відсотків — для розчинів в і вх.

Особливість

Асфальтобетонная смесь: виды, марки, состав и особенностиБудматеріал повинен проводитися на підприємстві з дотриманням правил. Відвантаження необхідно здійснювати в самоскид. Щебенево-мастиковий розчин використовують для ущільнення поверхневого вирівнюючого шару автомагістралей, укладання злітно-посадкових покриттів, тротуарів, площ і пр.властивості будівельного матеріалу дозволяють посилити зчеплення з шаром дорожнього полотна, що підвищує безпеку пересування автомобілів.

Як показала практика використання асфальтобетону в минулому, через деякий час після початку експлуатації покриття, на верхньому шарі швидко з’являлися нерівності, пізніше і вибоїни. Це відбувалося через те, що при навантаженні, перевезенні та проведенні укладальних робіт розчин піддавався розшаруванню (або сегрегації).

Сегрегація асфальтобетонного покриття-процес, який призводить до неправильного розподілу зерен, бульбашок повітря і бітуму в будівельному матеріалі. Сегрегація провокує диспропорції компонентів, що містяться в суміші. Процес сегрегації скорочує термін експлуатації покриття. Іншими словами, сегрегація викликає ефект, протилежний змішуванню складових. Сегрегація робить розчин неоднорідним.

Правила приймання

Щоб створити запас розчину транспортом і асфальтоукладальником, використовують перевантажувачі. Перевантажувач являє собою спеціальну техніку, призначену для безперебійної роботи спеціального асфальтоукладальника. Перевантажувачі застосовуються при прийманні асфальтобетону з автотранспорту і переміщенні його в асфальтоукладальник.

Крім того, існує ряд нюансів, які необхідно враховувати при прийманні підготовленого розчину з перевантажувача. Зокрема, приймання з перевантажувача слід проводити партіями. Під партією мається на увазі односкладний будматеріал, вироблений на верстаті під час однієї зміни на підприємстві.

Що стосується гарячих складів, то їх кількість повинна становити не більше шестисот тонн, а холодних – не більше двохсот тонн. Кількість розчину визначають по його вазі. Для цього застосовують автомобільні або залізничні ваги. Якщо необхідно занурити матеріал на корабель, то після завершення приймання вантажу вимірюють осадку судна.

Для перевірки відповідності товару зазначеним характеристикам існує ряд випробувань, які дозволять підтвердити відповідність товару вимогам. Після проведення перевірки покупець отримує документ, що підтверджує відповідність матеріалу. При цьому для кожної партії вантажу необхідно виписувати окремий документ.

Витрата і щільність будматеріалу

Асфальтобетонная смесь: виды, марки, состав и особенностиЯкість і ущільнення дорожнього покриття залежить від властивостей, регламентованих в Державному стандарті. Відповідно до нормативів, на вагу і щільність 1м3 асфальтобетонного складу впливає пісок, який додають до його складу. Таким чином, маса становить:

  • кварцовий пісок — 2200 кілограмів на кубометр;
  • шлаковий пісок — 2350 кілограмів на кубометр.

Шлаковий будівельний пісок використовується для ущільнення суміші. Питома вага бетону, в якому міститься щебінь великої фракції, більше інших видів будматеріалу. Точний показник отримати вкрай складно, але середня маса становить приблизно 2100 кілограмів на один м3. Показники беруть до уваги при творі розрахунку потрібної кількості будматеріалу для конкретних робіт. Крім цього, такі дані іноді враховуються при проведенні розбирання покриття доріг, – це дозволить визначити вантажопідйомність спецтехніки і число машин. При проведенні будівельних робіт на приватній території (бетонування майданчика та ін.) необхідно попередньо розрахувати витрати складу. Таким чином, ви заздалегідь визначите вартість і кількість будівельного матеріалу. Витрата розчину можна розрахувати наступним чином:

  1. Перш за все, слід визначити площу території, яка буде асфальтуватися. Наприклад, є майданчик 50 м2. При це товщина асфальтобетону становить один сантиметр.
  2. Щоб покрити 1 м2 дороги потрібно двадцять п’ять кілограмів складу. Отже, для майданчика в 50 м2 буде потрібно 25*50 = 1250 кілограмів матеріалу.
  3. Оскільки в одному м3 приблизно 2250 кілограмів асфальтобетону, на покритті такого майданчика потрібно 1250:2250 = 0,55 м3 бетону.

Висновок

Асфальтобетон широко застосовується при будівництві доріг, майданчиків і злітних смуг. При проведенні робіт важливо дотримуватися встановлених правил і враховувати масу асфальтобетону, яка залежить від інгредієнтів, що входять до його складу.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *