Аеродромні плити мають особливе призначення. ЗБВ цього типу використовують в тих місцях, де передбачається пересування важкого транспорту (вагою до 50-80 т). Це:
- портові площі;
- траси, по яких постійно пересувається важка техніка;
- злітно-посадкові смуги;
- будівельні та промислові об’єкти;
- вертолітні майданчики;
- склад.
Застосовуються вони і для спорудження дамб та інших гідротехнічних споруд. Їх використовують на атомних електростанціях для захисту реактора.
Аеродромні плити володіють дуже високою зносостійкістю, а також несприйнятливістю до вкрай високих і дуже низьких температур. Тому вони служать дорожнім покриттям на півночі. При будівництві мостів нерідко використовуються плити, вже колишні в застосуванні, але не втратили своїх властивостей.
Різновиди аеродромних плит
Аеродромні плити часто позначаються абревіатурою ПАГ (плита Аеродромна гладка). Є кілька різновидів таких плит:
- ПАГ – 14 (Висота 140 мм) — найлегша, часто застосовується для дорожніх покриттів.
- ПАГ — 18 (180 мм) – важча. Використовується для прокладки доріг в умовах низьких температур і для під’їздів важкої будівельної техніки.
- ПАГ – 20 (200 мм) — найважча, розрахована на постійну високе навантаження. Застосовуються для покриття аеродромів, вертолітних майданчиків, трас військового призначення, вантажних терміналів в морських портах і на залізничних вокзалах.
Плити ПАГ на вигляд не особливо відрізняються від звичайних залізобетонних плит. Однак вони мають посилений внутрішній каркас, що дозволяє їм справлятися з високим навантаженням, вібраціями і коливаннями, що відбуваються від руху великовантажного транспорту.